SkoleIT IP-telefoni

Telefoni der er skræddersyet til jeres skole

Ta’ godt imod forældre, elever og alle andre interesserede, der kontakter jer gennem telefonen. SkoleIT IP-telefoni giver god lyd og åbner for en lang række af muligheder, der kan lette jeres hverdag. I kan fx viderestille opkald efter behov, hjælpe på rette vej med en valgmenu og aktivere forskellige telefonbeskeder med tids- og kalenderstyring.

SkoleIT hjælper med at få den bedste løsning

Når I vælger IP-telefoni gennem SkoleIT, rådgiver vi om muligheder og funktioner. Udfra vores store kendskab til skoleverden hjælper vi med at afdække jeres behov og lave den bedste struktur for IP-telefoni til jeres skole i forhold til jeres hverdag, ansatte og bygninger.

Har I SkoleIT Netværk, så reserverer vi båndbredde til jeres SkoleIT IP-telefoni.

Hvad er SkoleIT IP-telefoni?

SkoleIT IP-telefoni er en 100% cloudbaseret telefoniløsing, som fungerer med både bordtelefoner og som en app til din smartphone eller computer. Det er en telefoniløsning, der samler jeres telefonabonnementer ét sted og forbinder alle skolens telefoner i ét system.

Google G Suite giver os mulighed for at samarbejde om projekter og undervisning på nye kreative måder. Vi bruger det hver dag!

Olga Ottosen, skoleleder

5 gode grunde til at vælge IP-telefoni

Softphone

Med SkoleIT IP-telefoni kan du ringe fra skolens nummer fra din egen telefon. En app gør nemt og hurtigt din smartphone til en softphone, hvilket betyder, at du kan bruge din egen smartphone som arbejdstelefon og få adgang til en række af brugbare funktioner.

Giv en god oplevelse

Uanset hvem der ringer til jer, eller hvornår de kontakter jer, så kan I sørge for at de bliver mødt med god lyd, en varm modtagelse og målrettet information, selv når I ikke kan tage opkaldet. Det giver et godt førstehåndsindtryk over telefonen.

Byd velkommen - døgnet rundt

Med en velkomsthilsen tager I pænt imod alle opkald og I undgår at telefonen melder optaget ved første ring. I kan opsætte beskeder, der skifter i forhold til klokkeslæt og ugedage. Fx ved frokostpause, kontortid og ferie.

Strukturér opkald med valgmenu

Hvem på skolen tager dagligt imod opkald?
Lav jeres egen struktur med de af skolens nøglepersoner, der står til rådighed over telefonen. Det er en stor hjælp, både for jer og dem, der gerne vil have fat på jer.

Omdiriger et opkald

Det er nemt at omstille en samtale, hvis du skal sende et opkald videre til en kollega. Omvendt kan I lave fast viderestilling, hvis en kollega fx er til møde eller ude af huset. Har I en vagtlærer på skolen, så kan I også viderestille opkald fra hovednummeret uden for alm. skoletid.

Fri support

Vi er altid klar til at hjælpe, hvis I har spørgsmål eller ønsker at tilpasse jeres telefoni til nye behov.

Specifikationer og spørgsmål

Fri Support, drift og vejledning.

En Hosted telefoni-løsning uden en lokal omstillingscentral (PBX).


Bordtelefoner som kan flyttes efter behov og tages med hjem i ferien uden tilpasning.


Let etablering af telefoni på hjemmearbejdspladsen.


Vælg mellem Dect headset med lang rækkevidde eller Bluetooth headset som kan bruges med både fastnet, mobilen og via online videomøder på pc.

Meld telefoner ud og ind i telefonkø via app.


Reservering af båndbredde til telefoni med SkoleIT Netværk.


IP-telefoni tilpasses skolens behov ved etablering.


Yderligere tilpasning klares let via telefonsupport når behovet opstår for ændringer.

Kan IP-telefoni bruges til både fastnet og mobil?
Ja, du kan bruge både fastnettelefoner og mobiler. Det er muligt helt at undvære fastnettelefoner, hvis det passer bedre til jeres hverdag, men vi anbefaler bordtelefoner til kontoret.

Koster IP-telefoni mere end andre telefonløsninger?
Der kan være penge at spare ved omlægning til IP-telefoni, men vi anbefaler løsningen af hensyn til kvalitet og brugeroplevelse. Kontakt os og få et tilbud på en samlet løsning på fastnet- og mobiltelefoni.

Kan jeg lave ændringer til min IP-telefoni på et senere tidspunkt?
Ja, med et abonnement på IP-telefoni hos kan du altid ændre dine indstillinger og tage nye funktioner i brug. Kontakt blot supporten og bed om ændringer når behovet opstår.

Hvad sker der, når jeg skifter til IP-telefoni?
I får hjælp med at udvælge de funktioner, der passer til jeres behov. Jeres nuværende telefonnummer bliver overført og det gamle abonnement bliver opsagt.

I kan beholde jeres nuværende mobiler. Fastnettelefoner skal sættes til et netværkskabel. Det kan være nødvendigt at indkøbe nye fastnettelefoner, som passer til løsningen. Dette er inkluderet i det samlede tilbud.

Kontakt SkoleIT for at få en pris på IP-telefoni til jeres skole.

Når I skifter til IP-telefoni betaler I en oprettelsesomkostning og efterfølgende for et månedligt abonnement.

Hvis I vil have glæde af den gode lydkvalitet og de andre funktioner til fastnettelefon, så er det nødvendigt at indkøbe bordtelefoner. Alle omkostninger oplyses når I beder SkoleIT om tilbud på IP-telefoni. Kontakt SkoleIT for at få en pris på IP-telefoni til jeres skole.

Læs også om