FAQ

Unilogin til skoler

Du logger på skolens IT-løsninger med dit SkoleIT Login. Det består af dit Unilogin-brugernavn og en selvvalgt SkoleIT-adgangskode.

Hvad er Unilogin?

Unilogin er et digitalt ID for børn, elever og ansatte i daginstitutioner og skoler i Danmark.

Det sikrer let adgang til undervisningsportaler, IT-services og lignende som benyttes i undervisning og administration.

Læs mere på stil.dk

Hvor bruges Unilogin?

Statens koordinerede login stilles til rådighed for leverandører til institutioner og skoler, så elever og ansatte kan benytte ét og samme login på tværs af skolens digitale services. I praksis benyttes løsningen af forlag, på undervisningsportaler og af IT-leverandører.

Læs om Unilogin for leverandører

Hvordan fungerer det?

Den enkelte skole eller institution opretter eller tilknytter sine elever og ansatte.

Så snart en bruger er tilknyttet sin skole eller institution kan vedkommende logge ind og benytte de digitale portaler og IT-løsninger, skolerne abonnerer på.

Brugeradministration

Skolens Unilogin-brugere kan håndteres direkte på brugeradministration.emu.dk eller via skolens administrative system fx KomIT, Tabulex og Dansk Skoledata. Skoler godkender adgang til og håndtering af skolens brugerdatabase forud for et samarbejde.

Hvordan får jeg et Unilogin?

Har du endnu ikke et personligt Unilogin eller har du glemt dine loginoplysninger skal du kontakte den skole eller institution, du er tilknyttet.

Dit Unilogin-brugernavn består typisk af 4 bogstaver og 4 tal.

Fx “mads1234”

Læs også om

Netværk og trådløst internet til skoler

Netværk

Hosted Kontor og fjernskrivebord til skoler

Hosted Kontor

Online Prøver

Unilogin brugerflow

Unilogin udfases.
Hvad nu?